Dokuz Eylül Üniversitesi Bergama Meslek Yüksekokulu 19 Nisan 2012 yılında kurulmuştur. Bilgisayar Teknolojisi, İş Sağlığı ve Güvenliği ve İş Makinaları Operatörlüğü programları ile kurulan meslek yüksekokulumuz; İş Sağlığı ve Güvenliği ön lisans program ile 2013-2014 yılında eğitim-öğretime başlamıştır. Kuruluşunun hemen ardından, okulumuz bünyesinde; Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Lojistik ve Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi programları açılmış ve öğrenci alımına ilişkin altyapı çalışmaları tamamlanmıştır. Genç, eğitimli ve dinamik bir akademik kadro ile kaliteli eğitim vermeyi ilke edinen okulumuzun temel hedefi ise, sektörel ihtiyacı karşılayacak donanımlı öğrenciler yetiştirmektir.
İŞ MAKİNELERİ OPERATÖRLÜĞÜ PROGRAMI:
İş Makineleri Operatörlüğü Programı’nın temel amacı, üretim ve hizmet sektörlerinde çalışacak tekniker yetiştirmektir. “İş Makineleri Operatörlüğü Teknikeri”, temel üretim konusunda yeterli bilgiye sahip sanayide kullanılan sistem ve teknolojiyi tanıyan, özelliklerini bilen, bilgisini endüstriyel sistem ve ekipmanlara uygulayabilen kişidir. Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin; Makine Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği, Tarım Makineleri ve Teknolojileri Mühendisliği bölümlerine geçiş yapabilmektedirler. İş Makineleri Operatörlüğü Programı’nda %100 Türkçe dilinde eğitim verilmektedir. Ders geçme sistemi ile eğitim – öğretim yapılır. Bağıl not değerlendirme sistemi uygulanır. Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere İş Makineleri Operatörlüğü alanında ön lisans diploması verilir.
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları):
İş Makinaları Operatörlüğü Programının temel amacı, üretim ve hizmet sektörlerinde çalışacak tekniker düzeyinde ara insan gücü yetiştirmektir. İş Makinaları Operatörlüğü teknikeri, temel üretim konusunda yeterli bilgiye sahip sanayide kullanılan sistem ve teknolojiyi tanıyan, özelliklerini bilen, bilgisini endüstriyel sistem ve ekipmanlara uygulayabilen kişidir.
MİSYON | |
İSM Programı | Yeterli mesleki donanıma sahip, sürekli iyileşmeyi ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, çağımızın gerektirdiği niteliklere sahip İş Makineleri Operatörü yetiştirmektir. |
VİZYON | |
İSM Programı | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olan, mesleğinin etik değerlerini benimsemiş, yaşam boyu öğrenmeyi ve kendini geliştirmeyi ilke edinmiş, ekonominin ve sanayinin gereksinimlerine ve değişimlerine uyum yeteneği olan, takım çalışmasına ve disiplinler arası işbirliğine yatkın, yaratıcı ve analitik düşünce yapısına sahip olan İş makineleri operatörü yetiştirmek ve bunun için gerekli olanakları sunmaktır. |
İSM Stratejik Amaçlar | İSM Stratejik Hedefler |
1.İş yerinde mesleki eğitim-öğretim kalitesine katkıda bulunmak |
Hedef-1: Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. Hedef-2:Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
2.Bilimsel, yenilikçi (inovatif), çağa uygun mesleki araştırma kapasitesini geliştirmek ve topluma katkıda bulunmak |
Hedef- 1: Girişimcilik, organizasyon becerisi ve sanayi-üniversite ile iyi iletişim kurmak Hedef- 2: Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi. |
Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri Bölüm Başkanı
E-Posta (Email): abdurrahman.tosun@deu.edu.tr
Tel (Phone): (0232) 632 12 48 / 125
Temel Çalışma Alanları:
Madencilikte Delme Patlatma, Kazılabilirlik, Açık ve Yeraltı Ocak Madenciliği, Kaya Mekaniği,
Madencilikte Çevresel Uygulamalar
İş Makineleri Operatörlüğü Temel Program Kazanımları |
1.Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. 2.Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 3.Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. 4.Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. 5.Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 6.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. 7.İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. 8.Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. 9.Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilmek. 10.Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi. 11.Girişimcilik, organizasyon becerisi ve halk/müşteri ile iyi iletişim kurma becerisi. 12.Kendi kendine öğrenme ve bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi. 13.Tek başına ve çeşitli sınırlamalar altında çalışma becerisi. |
DEÜ Ders Kataloğu / Bilgi Paketi | https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2022-2023/tr/index.html |
İSM Programı Ders Kataloğu / Bilgi Paketi | https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2022-2023/tr/bolum_9691_tr.html |
İSM Programı Ders Kazanımları | https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2022-2023/tr/bolum_9691_tr.html (Ders Yapısı ve Kredileri->Ders Kodu kısmına tıklandığında ilgili dersin kazanımlarınıa erişilebilir) |