Dokuz Eylül Üniversitesi Bergama Meslek Yüksekokulu 19 Nisan 2012 yılında kurulmuştur. Bilgisayar Teknolojisi, İş Sağlığı ve Güvenliği ve İş Makinaları Operatörlüğü programları ile kurulan meslek yüksekokulumuz; İş Sağlığı ve Güvenliği ön lisans program ile 2013-2014 yılında eğitim-öğretime başlamıştır. Kuruluşunun hemen ardından, okulumuz bünyesinde; Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Lojistik ve Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi programları açılmış ve öğrenci alımına ilişkin altyapı çalışmaları tamamlanmıştır. Genç, eğitimli ve dinamik bir akademik kadro ile kaliteli eğitim vermeyi ilke edinen okulumuzun temel hedefi ise, sektörel ihtiyacı karşılayacak donanımlı öğrenciler yetiştirmektir.
Bilgisayar Teknolojisi (BT) Programı, 2015-2016 eğitim öğretim yılında ön lisans normal örgün öğretim eğitimine başlamıştır. Bilgisayar Teknolojisi Programı’nda %100 Türkçe dilinde eğitim verilmektedir. Bilgisayar Teknolojisi Programı’nın amacı, ülkemizde hızla gelişip, büyüyen bilişim sektörünün ihtiyacı olan bilgisayar kullanımı, donanım bakım ve onarımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağ sistemleri, temel düzeyde yazılım geliştirilmesi alanlarında bilgi ve becerileriyle donatılmış, alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilen ve sorunlara çözüm üretebilme yeteneğine sahip bireyler yetiştirmektir. Ders geçme sistemi ile eğitim-öğretim yapılmaktadır. Bağıl not değerlendirme sistemi uygulanmakta ve programda kadrolu olarak görev yapan iki öğretim elemanı bulunmaktadır. Eğitim ve öğretim süresi iki yıldır. Eğitim programındaki tüm teorik dersleri ve uygulamalı dersleri, 40 iş günlük pratik eğitim de dahil olmak üzere başarıyla tamamlayan, kümülatif not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan ve başarısız notu olmayan öğrenciler Ön lisans Derecesi almaya hak kazanır. Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin; Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar ve Yazılım, Bilişim, Fizik, Uzay Mühendislikleri vb. bölümlerine geçiş yapabilmektedirler.
MİSYON | |
BT Programı | Topluma hizmet vermek amacıyla; teknolojik güncel gelişmeleri takip edebilen, bilimsel, toplumsal ahlak ve değerlere sahip, çözüm odaklı, geleneksel ve özgün öğrenme yöntem ve teknikleri kullanabilen, çevreye dost, nitelikli mesleki bilgi, beceri ve deneyime sahip teknik personel yetiştirmektir. |
VİZYON | |
BT Programı | Günümüz bilgi toplumunda bilişim sektörünün ihtiyacı olan bilgisayar kullanımı, donanım bakım ve onarımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağ sistemleri, bilgi güvenliği ve yazılım geliştirilmesi alanlarında 21.Yüzyıl bilgi ve becerileriyle donatılmış, alanındaki gelişmeleri yakından takip edebilen, sorunlara yaratıcı ve yenilikçi çözüm üretebilme yeteneğine sahip bireyler yetiştirmektir. |
BT Stratejik Amaçlar | BT Stratejik Hedefler |
1.Eğitim- öğretim kalitesine katkıda bulunmak | Hedef-1: Tüm ders içerik ve kaynaklarının güncel tutulmasının sağlanması Hedef-2: Bölüm bazlı eğitim-öğretim uygulamalarının verimliliğini ölçebilecek geri bildirim mekanizmalarının etkin kullanımının sağlanması Hedef- 3: Öğrenci merkezli, erişilebilir ve teknoloji tabanlı açık ve uzaktan eğitimin sürekliliğinin sağlanması Hedef-4: Öğrencilerin; sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunabilecek etkinliklerin nicelik ve niteliksel olarak artırılmasının sağlanması Hedef-5: Dış paydaşların eğitim- öğretim süreçlerinde yönlendirici rollerini üstlenmelerinin sağlanması |
2.Bilimsel, yenilikçi (inovatif) araştırma kapasitesini geliştirmek ve araştırma çıktılarının toplumsal faydaya dönüşmesine katkıda bulunmak | Hedef- 1: Dış paydaşların görüşleri ile program bazlı inovatif kapasitesinin yükseltilmesinin sağlanması Hedef-2: Öğrencilerin inovatif projeler geliştirmelerinin desteklenmesi Hedef-3: “İnovatif Fikir Havuzu” platformunun geliştirilmesi Hedef- 4: Girişimcilik ve İnovasyon ile ilgili eğitim ve araştırma imkanlarının geliştirilmesini sağlamak Hedef-5: Bilişim teknolojileri ve sosyal sorumluluk alanlarından etkinliklerin nicelik olarak artırılmasının sağlanması |
3.DEÜ Araştırma Üniversitesi vizyonu ile uyumlu araştırma, etkileşim ve işbirliği çalışmalarını geliştirmek | Hedef- 1: Yaygın etkisi yüksek nitelikli bilimsel araştırmaların sayısının artırılması Hedef-2: Disiplinler arası işbirliğine dayalı projelerin geliştirilmesi |
Bilgisayar Teknolojisi Temel Program Kazanımları |
1.Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. 2.Bilgisayar donanımlarını, işletim sistemlerini, uygulama yazılımlarını, ağ sistemlerini tanıyıp kurulumunu yapmak ve bunları etkin kullanma becerisine sahip olmak. 3.Elektronik devre elemanları, sayısal ve analog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak. 4.Bilgisayar kontrol sistemleri, veritabanı yönetimi ve tasarımı konularında bilgi sahibi olmak. 5.Temel düzeyde programlama dilleri ve web tasarımı hakkında bilgi sahibi olmak. 6.Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 7.Bilgisayar virüsleri ve bilgi güvenliği konusunda bilgi sahibi olmak. 8.Bir araştırma problemini tanımlama, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini uygulama, veri toplama ve analizi bilgi ve becerisine sahip olmak. 9.Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak. 10.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. 11.Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 12.Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. 13.Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilmek. 14.İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 15.Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. |
DEÜ Ders Kataloğu / Bilgi Paketi | https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2022-2023/tr/index.html |
BT Programı Ders Kataloğu / Bilgi Paketi | https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2022-2023/tr/bolum_9692_tr.html |
BT Programı Ders Kazanımları | https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2022-2023/tr/bolum_9692_tr.html (Ders Yapısı ve Kredileri->Ders Kodu kısmına tıklandığında ilgili dersin kazanımlarınıa erişilebilir) |